Benvinguts

Ací teniu algunes excursions, amb més o menys detall, per gaudir de la muntanya i de l'amistat.

CONTACTE: tombaroques@gmail.com

dimarts, 24 de gener del 2012

La Serrella

L'excursió, circular, ix de Quatretondeta i, després de pujar fins als primers cingles, s'endinsa en els coneguts Frares --blocs de pedra que en altres indrets del país diem "pallers"-- passant per sargallars espectaculars (sense gran dificultat) al peu dels cingles.

En un moment donat apareix, a l'esquerra, la Foradada, una mena de balma foradada com una ximeneia per la qual s'entra (grimpant); el sender es desdibuixa i es fa més difícil de seguir; cal fer algunes pujades fortes entre cingles i frares. Després es continua pujant, primer per una canaleta vertical i després per un còmode pinar fins arribar al Recingle Alt.

La tornada és quasi tota per pista fins a la font Roja, on s'agafa un sender amb antics empedrats. Es passa per la Roca de les Creus i poc després s'entronca amb el recorregut ja fet. De camí es passa per la font de l'Espinal i la carrasca de la Tia Sofia.